Historia mody: Fendi

   09/28/2023 17:32:02      Historia mody
Historia mody: Fendi

Made in Italy - marka Fendi może poszczycić się przynależnością do ekskluzywnego klubu marek o włoskich korzeniach, które dzięki swojemu kunsztowi zyskały największą popularność. Marka Fendi status kultowej uzyskała w 1997 r. za sprawą słynnej już torebki Bagietka - to mała torebka z krótkim paskiem na ramię, noszona pod pachą, tak jak bagietka we Francji. Marka z początku kojarzona głównie z naturalnymi futrami, której historia rozpoczęła się 96 lat temu należy do jednych z najbardziej pożądanych - lista oczekujących na swój wymarzony projekt z logiem FF jest naprawdę bardzo długa!

Jak to się zaczęło…

Historia Fendi rozpoczyna się na rogu Piazza Venezia w Rzymie w 1918 r. gdzie Adele Casagrande otwiera swój niewielki warsztat rymarski inspirowany tradycyjnymi technikami rzymskimi. 7 lat później wychodzi za mąż za Eduardo Fendi, który zostaje jej wspólnikiem i z którym rozpoczyna jedną z najbardziej niezwykłych historii. Para otwiera wspólny sklep obok pracowni Adele, a żeby być bliżej swojej pracy zamieszkują tuż nad sklepem. Ciężka praca popłaca - sklep zostaje doceniony przez zamożną klientelę za jakość produktów, a jego renoma przekracza granice Rzymu.

Małżeństwo Fendi doczekało się 5 córek, których pierwszymi zabawkami nie były lalki, a dodatki i akcesoria tworzone przez ich rodziców. Już jako nastolatki pomagały w rodzinnej pracowni, a po śmierci ojca interes pozostał w ich rękach.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych wiele kobiet marzyło o futrze, ale zmiany społeczne które miały miejsce 10 i 20 lat później nieco zmieniły punkt postrzegania klientów - od tego czasu było ono uznawane za staromodne i mieszczańskie. 5 sióstr, które od wielu lat zajmują się produkcją wyrobów skórzanych i futer nie mogły pozostać obojętne na ten trend - w 1962 r. wprowadzają na rynek linię Fendissime, która przechodzi do historii i która stanowi odpowiednik kolekcji Miu Miu i Prady.

Współpraca, która wiele zmieniła

Siostry Fendi w 1964 r. otwierają biuro na jednej z najbardziej eleganckich ulic w Rzymie - Via Borgognona. Postanawiają kontynuować pracę swojej mamy i podejmują współpracę z nieznanymi, ale obiecującymi twórcami mody. W 1965 r. zwracają uwagę na bardzo utalentowanego francuza Karla Lagerfelda, z którym współpraca okazała się strzałem w dziesiątkę!

Karl wprowadził do włoskiego domu mody zupełnie nowy sposób projektowania futer - pod nadzorem sióstr eksperymentował z fakturami, kolorami, wagą i wykończeniami. Dzięki temu, futro nie było już nudne, a stało się wyrazem zmian technologicznych jakie zachodziły w branży. W 1966 r. świat mody doznaje szoku - Karl wprowadza na salony kolorowe futro. Kolekcja okazała się ogromnym sukcesem, a oczy całego świata były zwrócone na Fendi. To również podczas współpracy włoskiego domu mody z francuskim projektantem mody powstaje jedno z pierwszych logo: czarno-brązowe podwójne F.

Zmiany w Fendi

W 1966 r. Fendi dodaje do swojej kolekcji linię pret-a-porter. Kilka lat później, a dokładnie w 1977 r. włoski dom mody wprowadza linię odzieży gotowej, która znana jest jako “365 - sukienka na każdy dzień roku, dla kobiety, która chce, aby jej futro i torebka pasowały do jej sukienki”. W 1978 r. do oferty Fendi dochodzą buty wyprodukowane przez Diego Della Valle.

Po śmierci matki, siostry nie zatrzymują się i starają się utrzymać markę na topie. Otwierają sklepy i butiki na całym świecie, a metka z logiem rodzinnej firmy znajduje się na wszystkim - odzieży, damskich i męskich akcesoriach i dodatkach, a także na artykułach przeznaczonych do wyposażenia domu.

Pomimo ogromnego sukcesu, siostry nie zapomniały o swoich korzeniach i w 1988 r. wprowadzają na rynek linie Selleria, która całkowicie oparta jest na pracy ręcznej. Staje się ona ogromnym hitem i w krótkim czasie znika ze sklepowych półek.

To, co pozostało niezmienne to kunszt i dbanie o jakość produktów.

Poniżej znajdziesz listę rzeczy na które warto zwrócić uwagę i które wyprodukowane zostały przez dom mody Fendi.

Fendi w Twojej szafie - w co warto zainwestować?

W przypadku zakupu marek luksusowych zyskujesz pewność, że dana rzecz wykonana jest z dbałością o każdy detal, a jej fason jest nieśmiertelny, co oznacza, że zawsze będzie modny mimo zmieniających się trendów.

Od domu mody Fendi proponujemy zakup czarnej koszuli polo, która wykonana jest z 100% bawełny - będzie dobrze wyglądać zarówno w looku casualowym, sportowym jak i smart casual.

Kolejną rzeczą wartą uwagi jest bawełniana czapka z daszkiem, którą możesz zabrać na wakacje, jak i na weekend za miastem. Z pewnością dopełni niejedną Twoją stylizację.

Piękna historia rodzinnego domu mody udowadnia, jak ciężka praca i przekonanie o własnych wartościach popłaca - mimo ogromnego światowego sukcesu siostry nie zapomniały o pracy swoich rodziców i wartościach, które zostały im przez nich przekazane. Jedno jest pewne - Fendi to marka elegancka, która nie jest nastawiona na zadowolenie szerokiej grupy klientów. Stawia przede wszystkim na jakość materiałów, dzięki czemu zyskała grono stałych i oddanych zwolenników.

Powiązane posty: